Monday, July 26, 2010

KATRIJ

Sistem Penapis air Hijrah Bio Aura mempunyai enam buah katrij di dalamnya yang menapis air paip di rumah anda. Kesemuanya mempunyai fungsi yang akan memberi kelebihan kepada tubuh anda. Setiap satunya memberi kebaikan kepada tubuh anda dan seisi keluarga.

Ia mengurangkan beban kepada buah pinggang dan anak-anak anda yang terpaksa menapis beban benda asing dalam air setiap hari. Alihkan beban tidak perlu dari buah pinggang kepada Sistem Penapis air Hijrah Bio Aura. Setiap katrij mempunyai peranan berikut;



Katrij Pertama

Seramik

Menapis dan mengasingkan kotoran yang tidak larut,pasir,sebatian karat,keladak dan pelbagai bakteria parasit sehingga 99.999% (> 0.9 mikron ).


Katrij Kedua

Pre Karbon

Diperbuat daripada karbon yang aktif dengan porositi yang tinggi bagi menyingkir klorin, warna,bau,rasa yang menjijikan, melembutkan air dan menahan ratusan jenis bakteria serta pencemaran organik dengan pengunaan karbon aktif yang lebih kuat dan sempurna.


Katrij Ketiga

Karbon Perak Teknologi Nano

Seramik berstruktur sarang lebah batu mineral dan magnet. Berfungsi sebagai getaran untuk memecahkan atau menghapuskan molekul air ke tahap terhalus dan menambahkan metabolisme serta mencegah bakteria daripada membiak di dalam karbon aktif dan memusnahkan kuman dan bakteria di dalam air.

Seramik berstruktur sarang lebah boleh menambahkan luas penyerapan dan mengimbangkan molekul air. Batu mineral pula mengandungi kalsium,magnesium, potassium, sodium dan pelbagai unsur kimia untuk menukarkan keasidan dalam air serta menambahkan penyerapan galian mineral dalam badan.

Sementara magnet memisahkan molekul air menjadi kecil supaya mudah dan senang diserap oleh badan manusia.


Katrij Keempat

Ionizer

Mengeluarkan air yang berion positif dan menjadikan air lebih sedap diminum dan meningkatkan kandungan oksigen dalam air.


Katrij Kelima

Post Karbon

Menapis habuk, klorin, bau busuk, pepejal yang teraping dari tangki dan menjadikan air lebih lazat diminum dan meningkatkan kandungan oksigen dalam air.


Katrij Keenam

Alkaline Bio

Berfungsi mengeluarkan air yang ber PH tinggi. memecahkan molekul air menjadi kecil.membekalkan tenaga, mineral semula jadi dan kalsium kepada air minuman anda. Ini memberi daya hidup kepada sel-sel darah,memperbaiki sistem pengaliran darah dan membersihkan toksin-toksin dalam badan.


FAKTA

Kajian para saintis menyatakan pelbagai penyakit berpunca dari sel tubuh yang berasid dan ia terbentuk dari pemakanan seharian kita.

Mineral berakali yang terdapat dalam air minuman boleh membantu meneutralkan sisa buangan berasid sebagai pencegahan terhadap pelbagai penyakit seperti gout, kencing manis, sakit sendi dan sebagainya termasuk kanser.

Ini diakui oleh seorang doktor bernama Dr.Mona Harrison MD pengarah Majlis Air Antarabangsa. "
Sel kenser mati dalam air beralkali. Virus dan agen jangkitan lain tidak boleh hidup di persekitaran alkali. Air beralkali baik untuk insomnia dan Colic.

Sel yang sihat akan bersifat alkali dan sel yang rosak atau tidak sihat bersifat asid.

0 comments: